מיניות וזוגיות בתקופת ההריון

הריון מהווה, עבור הרבה זוגות, את השינוי הראשון של התנאים בהם מתקיימת הזוגיות שלהם. זוגות שיידעו להתמודד עם השינויים ולהישאר מאהבים ולא לאבד את עצמם וזה את זה במשך ההריון, יהיו מוכנים יותר לכל אתגר שחייהם הזוגיים יתקלו בו בעתיד. ההריון מהווה תקופה של מעבר. האישה הופכת לאם, הגבר הופך לאב, והזוג הופך למשפחה. לאחר שלושת החודשים הראשונים והפגיעים יותר, גופנית ונפשית, המיניות יכולה להפוך להיות נפלאה והמון נשים מספרות שהן מרגישות את המיניות שלהן אינטנסיבית וחושנית מאוד בזמן הריון. לעיתים קרובות הזוגות לא מוכנים להתמודד עם השינוי הזה.

מבחינה נפשית, לפני ההריון, אישה צריכה לסמוך על בן הזוג, ובזמן ההריון היא תנסה לבחון אותו עם כל מיני בקשות. אם הגבר לא מספיק תומך בשלב זה, זה יפגע במיניות ובאינטימיות לאורך זמן.

מצד הגבר, תקופת הריון גורמת לו להכיר את אשתו מצד שהוא לא הכיר עד אז, לטוב ולרע. בנוסף, הוא גם צריך להתמודד עם הפחדים שלו מלפגוע בעובר, של לחשוק באישה עם גוף שונה, בלהיות בתחרות עם בן אדם נוסף במיטה, והרבה פעמים הוא לא עונה לתשוקה של אשתו ולא מחזק אותה מספיק ופוגע בזוגיות ובמיניות גם בעתיד.

המאהבת הצעירה, לא מוכנה לשינויים הפיזיים הקשורים לעלייה של הפרוגסטרון בגוף שלה, הגדלה של השדיים שהופכים להיות מאוד רגישים בתחילת ההריון, בחילות והקאות עד החודש השלישי, עייפות בתחילת ההריון וכאבי גב, אבל בעיקר היא לא מוכנה לתגובות הנפשיות שלה הכוללות פגיעה בדימוי הגוף שלה שהולך ומתעגל, שינויים בתגובות המיניות שלה ופחד מכאבים בזמן הלידה.
המאהב לעיתים קרובות מרגיש שהוא עובר להיות משני, בצד, כצופה חיצוני לפעמים. הוא מרגיש שהוא עובר להיות מיותר, אחרי האם, העובר ,החמות, והחברות הטובות שמבינות אחת את השנייה.

האם מותר לקיים יחסי מין בזמן ההריון?

תשעת חודשי ההריון מתחלקים לשלוש תקופות מבחינה זוגית ומינית:

עד שבוע 15 יש המון הורמונים בגוף. החזה גודל וכואב לפעמים, הרבה נשים מקיאות, יש בחילות ויש עייפות. תנאים אלו לא כל כך תומכים ועלולים לייצר חוסר חשק מיני. הגוף משתנה וקשה עם השינוי הזה. האישה יכולה להסתגר ולהתמודד לבד. הגבר מרגיש דחוי , אבל הוא צריך בתקופה הזו ,יותר מתמיד לנסות להתקרב , לחזק אותה, להגיד לה כמה היא יפה ולשמור בכל מחיר על קשר אינטימי ומיני. יש מיתוס של סכנה לקיים יחסי מין בזמן ההריון. מיתוס זה ממש לא נכון, אם אין דימום או איסור מוחלט של הרופאים אז הכול בסדר, ומותר לקיים יחסי מין בתקופת ההריום כמה שרוצים. זוהי תקופה קשה שצריך לעבור, וחשוב לזכור שאם נעשה אהבה בזמן ההריון נחזור למיניות תקינה יותר בקלות אחרי ההריון.

משבוע 16 עד שבוע 28 , מבחינה מינית, זו תקופה של אושר בה כולם מרגישים יותר טוב.לרוב הנשים , אם ההריון מתקדם כמו שצריך, חוזר החשק המיני. אפשר לעשות את כל התנוחות , כי עדיין הבטן לא גדולה והאזורים הארוגניים נהנים מאספקת דם מוגברת, שמאפשרת אורגזמות יותר חזקות.

אני ממליץ לגברים לצלם את גוף האישה בהריון בתקופה זו , לבד או אצל צלם. צריך לשמור על זיכרון כזה. רוב הנשים מאוד זוהרות בתקופה זו. לצלם אותה זו דרך להגיד לאישה שהיא יפה, לחזק ולהראות אהבה. בשלב הזה מומלץ לנסוע לחופשה. עדיין מותר לטוס.
אחרי שבוע 28 האישה מתחילה להרגיש כבדות, ואולי כתוצאה מכך מעט עייפות, אבל אין שום מגבלות על חיי המין בהריון בריא. אז מתגלה בעיה טכנית, יש בטן גדולה, וצריך למצוא דרך חדשה לעשות אהבה כי יש הגבלה בתנוחות.

האם יחסי מין בזמן הריון מזרזים לידה?

התנוחות שנוחות לשבועות סוף ההריון הן תנוחה של דוגי סטייל, כשהגבר עומד בצד המיטה, ותנוחת הכפיות. אחרי שבוע 30 אפשר לשקול להשתמש בקונדום, כי לפעמים יחסי מין יכולים לזרז את הלידה. מה שמזרז את הלידה זה לא יחסי המין עצמם אלא הזרע. אחרי שבוע 38 אם אנחנו רוצים לגרום ללידה אז אפשר להוריד את הקונדום.

ל-50% מהזוגות לוקחים עד שנתיים כדי לעבור למיניות שהייתה לפני הלידה. ככל שההפסקה תהיה ארוכה יותר ככה יהיה יותר קשה לחזור. אם מפספסים ומתעלמים מכל הרגישויות של תקופת ההריון, ואם לא שומרים על מיניות תקינה וטובה לכל התקופה, יהיה קשה לתקן…

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו