תרופות שגורמות לבעיות מיניות

למזלנו, אנו חיים בתקופה שבה יש לרפואה הרבה עזרה תרופתית והורמונלית להציע לנו כדי להתגבר על בעיות מיניות שלנו או לשפר את המיניות. אבל מסתבר שלפעמים הרפואה כשלעצמה היא הגורם להפרעות בתפקוד המיני. כשאדם סובל מבעיות בתפקוד המיני שלו, קודם כל צריך לבדוק באיזה תרופות הוא משתמש באופן קבוע, והאם הבעיות המיניות התחילו סביב הזמן של נטילת התרופה.

מסתבר שישנן לא מעט תרופות שאנו לוקחים שעלולות לגרום לירידה בחשק מיני, בעיות זיקפה, העדר או קושי להגיע לאורגזמה ובעיות מיניות נוספות, ואנחנו בכלל לא מעלים על דעתנו שהבעיה נעוצה דווקא בהן.

התרופות הכי נפוצות שעלולות לגרום לבעיות בתפקוד המיני, הן התרופות להורדת לחץ דם מקבוצת חוסמי הבטא. התרופות הללו עלולות להוביל לבעיות זיקפה, במיוחד בגילאי 55 ומעלה. במקרים רבים תרופות ממשפחת חוסמי הבטא הן דווקא הראשונות שהרופאים נוטים לתת עם הופעת יתר לחץ דם.
אם באמת מתגלות בעיות בתפקוד המיני, אפשר בהחלט לחשוד בקבוצת התרופות הללו ולנסות להחליף לסוג אחר, בהתייעצות עם הרופא, כמובן.

גם תרופות לאולקוס וחומציות בקיבה עלולות לגרום לבעיות זיקפה ואף לירידה בחשק המיני של הגבר.
בעיות זיקפה עלולות להתגלות גם בקרב אנשים שנוטלים כדורים מסוימים נגד סכרת.

ישנם כדורים להורדת כולסטרול ממשפחת הסטטינים, שעלולים גם כן להוביל להפרעות בתפקוד המיני, שוב-בעיקר לבעיות זיקפה. יש לא מעט מקרים בהם ניתן פשוט לשנות את אורח החיים, ולפתוח בדיאטה מתאימה בכדי להוריד את הכולסטרול, ואין צורך בכלל להסתבך עם הכדור הבעייתי.

ישנן גם תרופות נגד נשירת שיער, שמורידות את רמות הטסטוסטרון, ובד בבד גורמות לבעיות זיקפה.
כל משפחות התרופות נגד דיכאון עלולות להוביל לירידה בחשק המיני בקרב גברים ונשים, לשפיכה מאוחרת, בעיות זיקפה והיעדר אורגזמה.

ישנן הרבה מחלוקות באשר לגלולות למניעת הריון. האם הן באמת גורמות לירידה בחשק המיני בקרב נשים? התשובה היא כן.
אפשר כמובן לנסות ולהחליף את הגלולה עד שמוצאים את המתאימה ביותר

חשוב לעקוב ולבדוק אם יש התאמה בין התקופה שבה התחלנו לנטול את הכדור לבין התקופה שבה התחילו כל הבעיות. אם יש קורלציה כזאת, אפשר בהחלט לחשוד בתרופה שאנו נוטלים שהיא היא המקור לכל הבעיות.
זה עובד, אגב, גם הפוך: אם נהגנו ליטול תרופה מסוימת במשך 5-10 שנים  ואף פעם היא לא גרמה לבעיות מיניות מיוחדות, אל תחשדו בה פתאום. היא לא הגורם לבעיות. במרבית המקרים, תרופה שלא עוררה בעיות בעבר, לא תעורר בעיות גם בהווה.

מה שאפשר לעשות במידה ויש קשר בין התרופה והבעיות המיניות, כמובן רק בהיוועצות עם רופא, זה להפסיק לקחת לפרק זמן מסוים,למשל תרופות להורדת כולסטרול. אם הבעיות במיניות אכן נפתרו, אפשר פשוט לנסות להחליף את סוג התרופה.

לפעמים האינטראקציה בין כדורים שונים יכולה לגרום לבעיות הללו. לרופא יש יכולת לזהות את השילובים הבעייתיים, והוא יכול פשוט לשנות את משפחות הכדורים, כך שיתאימו זה לזה, ולא יגרמו לבעיות.

הבעיה היא שבמקרים רבים הרופא לא מתעניין במקור הבעיה, אלא רק מנסה לפתור אותה. במקום להמליץ להחליף את סוג הכדור, הוא רק מוסיף עוד כדור לבעיות זיקפה, וכך אתה יוצא למעשה עם שני כדורים, כשהאחד רק מתקן את השגיאה של השני. לכן חשוב להדגיש שאם יש לך חשש, ואתה לא מסופק מתשובת הרופא, רצוי לפנות לרופא סקסולוג שמטבע הדברים גם בקיא בבעיות הרפואיות ובתרופות וגם בתחום הסקסולוגיה.

לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

תודה על פנייתך
נחזור אליך בהקדם!

פתח אפשרויות ליצירת קשר

לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

תודה על פנייתך
נחזור אליך בהקדם!

חייגו אלינו