מיניות משתתפי האח הגדול 3

מה שהביא אותי לכתוב על משתתפי התוכנית האח הגדול, היא העובדה שכמו בחיים, גם במשחק הזה, אלו ששרדו הם אלו שידעו לנהל סיפור אהבה. כולנו התחברנו יותר למי שחשף את עצמו ואת פגיעותו והפגין רגשות של תשוקה תסכול וכאב. השארנו במשחק, את מי שזיהנו אצלו חוויות המוכרות לנו.

בעונה זו נחשפנו יותר לדינאמיקה בין המתמודדים שהייתה עשירה בהתנגשויות אינטימיות, רגשיות ומיניות שמזוקקות על ידנו הצופים לרגשות ולהתמודדויות שלנו, כל אחד לפי טיפוס האישיות הרגשי והמיני שלו. העונה, מבחינתנו הצופים, נכנסו לבית אנשים מיניים עם רגשות, סיפורי אהבה, סטוצים, בגידות ואכזבות. אנשים נורמאלים.

להבדיל מהעונות הקודמות, בהן, כל משתתף שהחצין התנהגות מינית מדי, נענש בהדחה (לדוגמא ונסה הצרפתייה העוגבת מהעונה הראשונה), נראה שבעונה הזו התנהגות שמביעה תשוקה מינית נסלחת ביתר קלות וליהיא, עמיר וסיון לא הודחו למרות שהם אינם מתכחשים לדחפים המיניים שלהם.

ההפקה היטיבה לבחור אנשים שיפעילו אחד את המנוע הרגשי של השני, ועל אחת כמה בתנאים אינטנסיביים של בידוד מהעולם שבחוץ, בתוספת האתגרים שהוצבו בפניהם, והרי לכם מפגן התנהגותי זוגי מרהיב המאפיין כל כך הרבה זוגות שאני מטפל בהם.
ברוח הזו, אני מנסה להבין את התנהגות המשתתפים ולהשוות אותה לטיפוסי אישיות מיניים, על המשברים והמערכות יחסים שהם מנהלים.

חמישיית הגמר של האח הגדול מורכבת משני זוגות ומאישה שבן זוגה הודח.

אני מזהה בהם אופי רגשי, מיני וזוגי המוכר לי, בתור רופא סקסולוג ומטפל זוגי.

אינני מכיר אישית אף אחד ממשתתפי התכנית עליהם אני כותב, וההתרשמות שלי מהם מבוססת אך ורק על התרשמותי מהתנהגותם כפי שנערכה ע"י מפיקי התכנית, וממה שסיפרו הם על עצמם.

עמיר וסיון

עמיר הוא בחור ישראלי טיפוסי שמגלם באישיותו ובהתנהגותו את הצדדים הטובים, כמו גם הפחות טובים של הגבר הישראלי.

עמיר הוא גבר רגיש מאוד שיודע לבכות אבל הוא עסוק רוב הזמן בלהסתיר את הרגשות שלו. בשבילו להביע רגשות זה סימן של חולשה. מה לחשוף? מתי? עמיר מתבלבל מבת הזוג שלו, מתנהל בחיי האהבה שלו כבשדה מוקשים. רב עם סיון ולא מצליח לתקשר. הוא לא מבין את התגובות שלה אפילו שהוא מאוד רוצה ומאוד מנסה.

עמיר, כמו רוב הגברים הישראלים לא חושף את הרגשות שלו.

בחברה ישראלית התערטלות רגשית שחושפת פגיעות היא הפגנת חולשה שלא מתאימה לגברים. חוץ אולי מאשר ב"בועה" התל-אביבית, אין הרבה מקום לגברים מטרוסקסואלים אמיתיים. לא כאלה שמורידים שערות בלייזר, אלא כאלה שמורידים חומות הגנה רגשיות. לכן, המשתתף רם נחשב יוצא דופן.

כמאהב, דווקא סוג הגברים שעמיר משתייך אליו הוא די מעניין. לא משקיען גדול או יותר ממה שצריך במשחק המקדים, אבל עדיין שווה. החשיבות של גברים כמו עמיר להוכיח לעצמם ולבת הזוג שהוא מספק חוויה מינית טובה היא גדולה . לכל אחת יש בזיכרון איזה מאהב "ערס" מהעבר, שלא מדבר הרבה, לא שותף גדול, אבל היה מדהים במיטה, בעיקר כי הוא מונחה משימה.

למאהב "ערס" יש מוטיבציה להשיג את המטרה המינית, שהיא בעיקר ההנאה של הפרטנרית שלו וגם של עצמו. התפקוד שלו טוב כל עוד הוא לא נדרש לשתף בחולשות שלו.
רק לא לחשוף…
אפילו לא לחשוף את האהבה שלו.

ברוב המקרים המאהב הטוב וה"ערס" בסופו של דבר ננטש, נעזב, עבור גבר אולי פחות גברי אבל יותר מדבר, רך ומכיל.

עמיר, כמו סער שיינפיין ידידי לפניו, שניהם נפלו באותה מלכודת נשית עם אותו סוג של נשים מסוכנות עבורם שהפלילו אותם בעיניי הציבור, וגרמו להם נזק תדמיתי שלא בצדק.

מי שגורמת לעמיר להראות רע היא סיון. החיבור ביניהם הוא קלאסי ומועד לפורענות שלא טובה לשניהם. טיפוס האישיות שאני מזהה בסיון (כפי שהיא מצטיירת בתכנית טלוויזיה, ובלי להכיר אותה כמובן) הוא מה שאני מכנה "בורדר ליין" זוגית.

אני לא מדבר בוודאי על "בורדר ליין" לפי ההגדרה הפסיכיאטרית, אלא לפי ההגדרה הזוגית. נשים מסוג "בורדר ליין" הן נשים אטרקטיביות, מפתות, ובדרך כלל מושכות במיוחד. מדובר על טיפוס של בחורה שמבחינה חברתית יכולה להסתדר ולהראות טוב, כל עוד אין אינטראקציה רגשית.
כאשר טיפוס "בורדר ליין" פוגשת גבר המושך אותה, היא נשענת עליו מבחינה רגשית.

הגבר פתאום הופך למרכז עולמה והיא שופכת עליו את רגשותיה בצורה טוטאלית, אבל גם דורשת את אותה אקסקלוסיביות וטוטאליות מהצד השני.
אישה כזו, צפויה, ברגע שהיא מתוסכלת מבן זוגה, להתפרק ולהתפרץ עליו ולתת לו להראות כמו הגבר הגרוע והנוראי ביותר בעולם, ללא סיבה אמיתית.

נשים מסוג "בורדר ליין" יודעות להראות חלשות וחסרות אונים ובאמת לא יכולות לעמוד בזכות עצמן בזוגיות שהן מנהלות, מפני שהאהבה שלהן מבוססת על יותר תלות מאשר על אהבה אמיתית. כשהרומן נגמר או כשהן מתאכזבות מהגבר הן יכולות לעבור מאהבה לשנאה מאוד מהר. ולמרות זאת בגלל התלות מאוד קשה להן להיפרד אפילו אם לא מדובר על אהבה אמיתית. הגבר שלהן, במקרה הזה עמיר, חווה טלטלות רגשיות שהוא בכלל לא מוכשר להתמודד איתן, ונשאר המום כל פעם מול הקרירות והיכולת להתנתק רגשית כל כך מהר.

נשים "בורדר ליין " נהנות מתפקיד הקורבן ומתשומת הלב שהן מקבלות מהסביבה. המיניות שלהן מבוססת על המיניות של השני. אז כשננסה לדמיין מפגש מיני בין שני הטיפוסים הללו, נדמיין חוויה די פושרת. הוא מנסה לספק אותה ושוכח את עצמו, היא מנסה לרצות אותו בלי באמת ליהנות, ואולי אפילו מזייפת אורגזמה כדי לרצות אותו…לא סוער במיוחד…קר ונזהר ומאכזב.

נופר וג'קי

נופר, לא במקרה הגיעה לגמר התכנית. מדובר באישה ישראלית טיפוסית, שהפגינה לאורך כל העונה עקביות ושלמות עם מה שהיא. נופר היא צעירה מושכת מאוד, יודעת ומקפידה לשמור על עצמה ועל מה שהיא לא מתכוונת לחשוף. תמיד שמרנית ומאופקת מבחינה אינטימית. נופר שומרת את הליבידו ואת הדחפים שלה למלחמות חברתיות קולניות מלאות תשוקה על נושאים של כבוד וצדק.
מבחינה זוגית, החיזור הממושך של ג'קי אחריה, איפשר לה לעבור את העונה עם פרטנר ולא לסבול מבדידות. לאורך כל הזמן נופר שמרה על הכללים שהגדירה והזכירה לג'קי שהיא אינה משקרת ומשלה, לא אותו, ולא את עצמה.

נופר מתגלה כאישה מאוזנת ובריאה, היא נותנת כשהיא מקבלת, אוהבת כשהיא נאהבת, יודעת לזהות רגש אמיתי וגם מניפולציות. אישה פחות בריאה נפשית מנופר יכלה ליפול למלכודת הדבש של ג'קי המחזר, ולבלבל בין אגו, משיכה ואהבה.

ההתאהבות של ג'קי יצרה עבורו נוכחות מעוררת סימפטיה. כנראה לא היינו רואים את ג'קי, אם לא היה נחשף באהבתו הילדותית למלכת הכיתה, תוך שהוא מתמסר ומנהל סיפור אהבה זוגי לגמרי בעצמו.

ג'קי הוא סוג של גבר שקוף מבחינה חברתית. כנראה ללא ניסיון חיים מתאים לגילו מבחינה חברתית ומינית. החולשות של ג'קי הן החוזקות שלו. אהבתו נטולת הפילטרים וביטול כל מנגנוני ההגנה בפני האישה שהוא אוהב הם הדבר המפתה ביותר אצלו.

לחוסר מזלו, ג'קי התאהב דווקא באישה שיש לה יותר מנגנוני הגנה מלכולן, והיא כבר תשמור על הגבולות בשביל שניהם.

מבחינה זוגיות ומיניות, ג'קי לא ידע או היה מסוגל להגן על נופר כשהותקפה בידי דיירי הבית השונים, מה שמוכיח שאפשר לאהוב בלי לדעת איך לאהוב. הדבר החשוב ביותר בעיני האישה, כל אישה, הוא לדעת שהגבר שאוהב אותן יידע להילחם עבורן כשצריך, וג'קי היה עסוק מדי בלרצות ולא להתעמת עם אף אחד. גם לא עבור האישה שהוא כל כך אוהב.

בסופו של דבר התהפכו התפקידים והייתה זו נופר שיצאה ברגע הקריטי להגן על ג'קי, ולהילחם את מלחמתו, ובג'סטה זו סופית נסתם הגולל על התקווה לחיבור רומנטי מיני ביניהם, וחוסלו סיכוייו של ג'קי לזכות בנסיכה.

ליהיא:

האמריקאית ההיסטרית והשטחית התגלתה כשורדת שהצליחה לנצח את כל מי שסלד מהמיניות המוחצנת ששרדה את כל המלכודות הרגשיות שההפקה הכינה לה.

הטיפוס שאני מזהה בליהיא, הוא טיפוס אישה בעלת אופי חזק הנובע מכך שהיא לא מפקפקת בעצמה ובטוחה באופן עקרוני שהיא תמיד צודקת. ליהיא לא מזהה את הפגיעוּת אצל אחרים, היא רואה בעיקר את עצמה ואת רגשותיה שלה, גם כשהיא זו שפוגעת.

ליהיא יכולה לשרוד בכל מצב כי היא נלחמת ממקום של ביטחון מוחלט בצדקת הדרך שלה, ולעזאזל העובדות. ההתנהגות הזו גורמת לה לפתח קשרים ברמה מאוד פרימיטיבית: או שאוהבים אותה, או ששונאים.

התנהגותה מנוהלת ע"י יצר הישרדות, שגורם לה לחשוד כל הזמן בכולם. היא מנהלת קשרים חברתיים קיצוניים, או עם אנשים שהיא מסתדרת איתם או אלו שהיא מייצרת איתם קונפליקט. בתגובה לכך גם צופי התכנית יוצרים איתה קשרי אהבה או סלידה קיצוניים.

מבחינה גופנית, ליהיא יודעת להילחם עם מה שיש כדי לשרוד. כדי להשיג את הגבר הכי חתיך בבית, כהגדרתה, היא ניהלה מסע פיתוי אגרסיבי ומאוד מיני, על הגבול של התנהגות היסטרית. גם הדחתו מן התכנית של בן זוגה לא גרמה לה לחשוב על התחושות שלו, ולא מנעה ממנה להשתקם במהירות. שורדת, כבר אמרנו.

באחת השיחות עם פרידה, ליהיא סיפרה שהיא לא גומרת.
זה לא מפתיע. ליהיא לא באמת בטוחה בעצמה ובכך שהיא ראויה להיות נאהבת גם ע"י הגבר הכי חתיך. נשים כמו ליהיא עסוקות בלהוכיח את עצמן וגם כשהן אוהבות, הן עסוקות בעיקר בלספק את בן הזוג. גם בזמן יחסי המין הן מנהלות את בן הזוג ואת מיניותו.

האגו של אישה כזו לא יכול להתמודד עם העובדה שהמאהבת המושלמת, הדמות שהן יצרו כדי ליצור אישה מינית גדולה מהחיים, בכלל לא גומרת. הפתרון שלהן הוא או לזייף אורגזמות בשבילו, או כשהן כבר לא אוהבות, הן משתמשות בחוסר הסיפוק שלהן כאמצעי לשבור את הגבר, ולהאשים את יכולתו כמאהב בחוסר ההנאה שלהן.

זהו משחק החיים, וכל אחד נלחם עם מה שעומד לרשותו ובדינאמיקה שהוא מורגל בה.

"כל זוגיות אומללה, אומללה בדרכה שלה"
ולמרות זאת, מי ששרד במשחק, כמו בחיים, הוא מי שידע לקיים מערכת יחסים זוגית, על הטוב והרע שבה, ולתת לעצמו לאהוב, להרגיש ולהיפגע.

הערת המערכת: הכתוב מבוסס על התרשמות מצפייה בהתנהגותם של המשתתפים כפי שנערכה ע"י מפיקי התכנית, וממה שסיפרו הם על עצמם.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו