וסטיבוליטיס – סיבות אפשריות ודרכי טיפול

טיפול בוסטיבוליטיס

כשנשים סובלות מכאבים ביחסי מין

 למטפלים שונים, דעות שונות, באשר לסיבה שגרמה לוסטיבוליטיס.

הופעת הכאב יכולה להיות בעקבות זיהום מקומי או בעקבות מחלת מין כלשהי כולל הרפס. יש גם רופאים ששוקלים מקור נפשי לבעיה זו למרות שהדעה הזאת פחות מקובלת בשנים אחרונות. ב 30% מהמקרים מדובר על וסטיבוליטיס ראשוני, זאת אומרת שקיים מיחסי מין הראשונים. ב 70% מהמקרים הכאבים מופיעים אחרי תקופה של יחסי מין תקינים ללא כאבים. מאחר והמקור לכאבים עדיין לא ידוע והוא יכול להיות לנבוע מיותר ממקור אחד, הטיפול גם יהיה מולטי אופציונאלי ויוכל לכלול משחות נגד דלקת, תרופות או אנטיביוטיקה מתאימה ותרגילים עם פיזיותרפיסט לשיקום של שרירי של רצפת האגן, ע"י טכניקה של ביו פיד-בק בעיקר.

אנחנו יודעים, שאחת מההשערות של הסיבה לוסטיבוליטיס, היא טיפול אנטיביוטי ממושך ולא מוצדק שיכול לגרום לשינויים מקומיים של החיידקים הטבעיים והתקינים הנמצאים בפלורה התקינה של הנרתיק.

בתחילת הטיפול הייחודי שפיתחתי, אני מוצא אלטרנטיבה לאנטיביוטיקה, משנה את המינון, מחליף אותה או ממליץ לפציינטית להפסיק ליטול אותה.

היפותזה נוספת היא שסיבת הופעת הוסטיבוליטיס היא תוצאה של כמות גדולה של אוקסלטים ברקמות המקומיות של הנרתיק. אוקסלט היא מולקולה טבעית אך כמות גדולה ממנה עלולה לגרום לאבנים בכליות. זו הסיבה לכך שבמהלך הטיפול של חלק מהנשים הסובלות מ-וסטיבוליטיס הן מתבקשות להקפיד על דיאטה דלת אוקסלטים.

אני מזכיר שמדובר רק על אחת מההיפותזות.

 

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו