מה משפיע עלינו בבחירת בן או בת זוג וממה עלינו להזהר

לפני בחירת בן זוג לחיים אנחנו צריכים ללמוד מהעבר, להבין את הצרכים שלנו, את הנטיות שלנו, לעשות עבודה על עצמנו שתעזור לנו להזמין זוגיות חדשה טובה, ולא להיות עסוקים בלשחזר את המוכר לנו מזוגיות קודמת. סיפור אהבה לא אמור לגרום לנו סבל. אם סובלים, סימן שמשהו לא תקין ולא צריך להתעקש שזה יתאים.

הכוחות הפועלים עלינו, באופן תת מודע, בבחירת נשוא המשיכה שלנו, בבחירה אינסטקטיבית של בן הזוג לחיים הם אבולוציונים, הורמונאליים, פסיכולוגים, ומושפעים מהדימוי העצמי והמיני שלנו.

איך גבר בוחר בת זוג?

הטבע יודע שאם גבר לא מרגיש חשק מיני כלפי מישהי אין טעם שהוא ינסה להתקרב אליה, זה לא יסתדר. לכן גברים, אבולוציונית, ככלל, יבחרו אישה קודם כל לפי המראה החיצוני שלה. בשלב הבא הם יבחנו את הנאמנות שלה.
הגברים מסתכלים על החזה, הטוסיק והחיוך של האישה וזה מעיד בעיניהם על פוריות והצלחה. הבחורה שנראית טוב בעיני גברים בדרך כלל היא אותה בחורה שזוכה בתחרויות יופי שאנחנו רואים. כולן דומות עם פנים נעימות, סימטריות ותמיד זה יסמל סוג של נאמנות, יופי והצלחה.

איך נשים בוחרות בן זוג?

אצל נשים בחירת בן הזוג שונה. הוא יכול להיות שרירי ולהיראות טוב, אבל זו אינה התכונה החשובה להן ביותר. קריטריונים כמו עבודה יציבה, השכלה טובה ושיראה מעניין יותר חשובים לרוב הנשים יותר מחיצוניות אטרקטיבית.

השפעת ההורים והמשפחה על בחירת בן זו או בת זוג

מקומם של ההורים בהליך בחירת בן הזוג כמובן גם הוא לא נפקד.

בני אדם שלא נחשפו בילדותם לדמויות הוריות מעוררות השראה, או שלא נחשפו למערכת זוגית טובה, יציבה ומפרה של הוריהם, תמיד יחפשו , מודעים לכך או לא, איך לא לשחזר את אותן הטעויות שהוריהם עשו.
ככל שננסה לבחור את בני הזוג שלנו כשמה שמנחה אותנו הם טראומות וזיכרונות מבית ההורים, כך גודל הסיכון לבחירה ממקום לא בריא שמקטין לנו את הסיכוי לבחור נכון. זו בחירה פתולוגית. למרות שאנחנו מנסים לברוח מאותו טיפוס זוגי שהעניק לנו דוגמא שלילית ולא רצויה בהתנהלותו כבן או בת זוג, הרבה פעמים נבחר את אותם הטיפוסים שמזכירים את ההורים שלנו, כי זה מה שמוכר לנו, וכך אנחנו מועדים לעשות את אותן טעויות, וליפול באותם דפוסים ומלכודות שהורינו נפלו בהם, כי כנראה נשחזר את ההרגלים ודפוסי ההתנהגות שלהם נחשפנו בילדות.

כמו אסירים בכלא שגם כשהם משתחררים לבסוף ,נוטים לעשות הכול כדי לחזור לכלא רק מהסיבה שזה משהו מוכר להם, כך אנחנו מזהים שלא טוב לנו אבל מרגיש לנו מוכר ואנחנו נבחר באותו אדם – נסבול ממנו, ניפרד ממנו ונבחר בו עוד פעם.

בבחירתנו זו אנחנו משחזרים את יחסי הכוחות המוכרים לנו שוב ושוב.
אישה, באופן תת מודע כמובן, תחפש הרבה פעמים מישהו שמזכיר לה את אבא שלה או הפוך ממנו, וחשוב לדעת שגם אם בוחרים הפוך זו עדיין בחירה מאותו מקום לא טוב, אותה תמונה פשוט הפוכה.

כיצד דימוי עצמי משפיע על בחירת בן זוג או בת זוג?

לדימוי העצמי והמיני יש מקום גדול בהצלחת מציאת בן הזוג. ברור שאדם שחושב שהוא לא טוב מספיק, ימנע מליזום קשר עם מישהו שבאמת שווה בעיניו, והוא יחכה שייגשו אליו ויבחרו אותו.
בטיפול ברווקים שמחפשים אהבה וקשר רציני, אני מלמד אותם קודם כל לאהוב את עצמם, לשפר את דימוי הגוף שלהם, ואז הם מספיק בטוחים בעצמם כדי להתחיל עם מישהו שמעניין אותם באמת, מישהו שהדימוי העצמי הנמוך שלהם לפני הטיפול, לא אפשר להם לגשת בכלל להתחיל איתו/ה. מי שיש לו הערכה עצמית נמוכה לא יוצא ולא מתחיל עם אף אחד.
השפעה מסוכנת נוספת של דימוי עצמי נמוך היא שאם אני חושב שאני לא שווה ומישהי אוהבת אותי, אז אני מתחיל לחשוב שמשהו לא בסדר בה, וזה מתכון לאומללות זוגית מתמשכת.

רווק שלא מטפל בדימוי העצמי הנמוך שלו – יאהב רק את זו שלא תקבל אותו.

הרווקות הינה תקופה טובה מאוד לפנות לייעוץ אצל סקסולוג לפי הצורך ולהיפתר מבעיות מיניות שאנחנו סוחבים כבר שנים: בעיות דימוי גוף הקשורות בגודל איבר המין, בעיות שפיכה וכד'.
רווקים שסובלים מדימוי עצמי נמוך בקשר לתיפקוד המיני שלהם יימנעו מקשר עם אנשים שייראו להם מיניים ומרוצים ממניותם, כדי שלא יגלו את "סודם" ולא יעזבו אותם בגלל חוסר סיפוק זוגי.
רווקים כאלה יחפשו קשר עם בן זוג שסובל מבעיות משלימות, ויוותרו על פוטנציאל לחיי מין טובים.
אישה שסובלת מכאבים ביחסי מין או לא נהנית ממין, תחפש באופן לא מודע, גבר עם בעיות זיקפה או כזה ששופך מהר.
גבר שלא בטוח במיניות שלו יחפש אישה בעלת חשק מיני נמוך. זוהי בחירה אומללה ומגבילה.

רווקים שרוצים להתפנות למציאת אהבה וזוגיות בלי פחדים מיניים צריכים לפנות לרופא סקסולוג שיפתור את הבעיה במהירות, ויעניק להם בטחון מיני מושלם.
בבחירת בן זוג יש לנו נטייה להימשך לשונה מאיתנו. כמטפל זוגי אני מוצא שבני זוג שבסיסית דומים מסתדרים יותר טוב ככל הנראה, אבל הטבע שלנו גורם לנו להימשך להפכים.
יש לבני האדם נטייה גנטית לנסות להרחיב את מגוון הגנים בשביל הילדים שלנו .
זוהי נטיה אינסטינקטיבית, וצריך לעדן ולמתן ולהיות מודעים לזה כי פרקטית, יותר קשה לחיות עם מישהו הפוך ממך לאורך שנים.

    לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

    תודה על פנייתך
    נחזור אליך בהקדם!
    פתח אפשרויות ליצירת קשר

      לייעוץ עם ד"ר דניאל דריי השאר/י פרטים ונחזור אליך

      תודה על פנייתך
      נחזור אליך בהקדם!
      חייגו אלינו