שיפור דימוי הגוף של האישה

בתקופתנו, 56% מהנשים ו 43% מהגברים סובלים מדימוי גוף ירוד. יותר מפיהדימוי של הגוף אצל נשים
2 מאשר לפני 40 שנה. ילדות רוצות להראות כמו בובות הברבי המושלמות שלהן, ואימותיהן מושפעות מהדוגמניות והשחקניות שהן רואות בטלוויזיה. על פי הפרופורציות שלה, אם ברבי הייתה אישה אמיתית, מידותיה היו 215 ס”מ גובה, משקלה 50 ק”ג, בעלת היקף חזה של 100 ס”מ והיקף מותניים של 55 ס”מ.
לאור זאת , סביר להניח שברבי ,כאשה אמיתית, הייתה הולכת על 4, ונטולת מחזור חודשי עקב אחוזי שומן נמוכים. ברבי הייתה אנורקטית לכול דבר.

נורמות היופי משתנות לפי האופנה. מעריכים שמלכת אסתר שקלה מעל 120 ק”ג.
בשחר הזמנים, שומן בגוף האישה העיד על היותה פורייה. בימי הביניים אישה הייתה אמורה להיות נמוכה רזה ושטוחה מפני שהנטייה הייתה למחוק כול סימן מיני. בשנות ה50 חזרנו לנשים עם חזה גדול ומותניים צרות…והיום האופנה חוזרת על עצמה.

דימוי גוף שלילי הנובע מביקורת בן הזוג והסביבה

הגוף שלנו הוא הכלי העיקרי של המיניות שלנו, והבסיס של ההערכה העצמית. לעיתים קרובות דימוי גוף שלילי של אישה יהיה קשור להערות שליליות של הבעל, או לפידבק שלילי התנהגותי כגון: חוסר חשק שלו, נעדרות של יחסי מין, חוסר פרגון או מחמאות.

אם לאישה יש חזה קטן ובעלה יגיד לה יום אחד שהוא אוהב דווקא חזה גדול, זה עלול להוריד לה בבת אחת את כל הביטחון במיניות שלה. הערות כאלו מצד בן הזוג יכולות לגרום לאישה להסתגר בפניו. אישה שבן הזוג שלה יעיר לה על הצלוליטיס לא תרגיש בנוח להיות איתו בערום. גבר שיבקר את אשתו על הבטן שנשארה אחרי ההיריון יגרום לה להסתגר ולהיחסם.
היא לא תסתובב יותר בערום בבית, היא תקפיד ללבוש בגדים גדולים, היא תעדיף לעשות אהבה בחושך, היא לא תרגיש משוחררת בזמן יחסי מין, החשק שלה עלול לרדת, והיא תתקשה להגיע לאורגזמה.

נקודת התורפה הכי גדולה של נשים היא בטן שמנה, בולטת, נפולה (לאחר לידה) או מצולקת (בעקבות ניתוח קיסרי). מייד אחר כך ברשימה – חזה קטן או נפול, ובהמשך – שיעור יתר, צלקות, נקודות חן, טוסיק גדול (למרות שיש המון גברים שחושבים שזה מאוד אטרקטיבי).

מעבר לכך, לכל אישה ,אינדיוידואלית, יש את תחושותיה ומערכת היחסים שלה עם גופה, ועם השנים היא מפתחת ביטחון או חוסר בטחון הקשור לאיבר זה או אחר בגופה. בחיי האישה קיימות תקופות יותר קשות מבחינת דימוי הגוף. אחרי לידה, בתחילתת גיל המעבר ואחרי כל טראומה פיזית או נפשית כמו אחרי ניתוח.

כיצד לשפר דימוי גוף שלילי?

כללית, אני ממליץ להבליט את הנקודות הטובות שלנו. לטפח את השיער שלנו, להשקיע בבגדים שנותנים לנו להרגיש יפה. לחזור לפעילות פיזית אבל לא כדי לעשות דיאטה אלה כדי להכיר את הגוף שלנו, להתחבר אליו, להקשיב לו ולהרגיש מחדש את התחושה של תיאבון, של שובע, של עייפות. להתחבר לתחושות של הגוף שלנו ע”י מסאז’ים, משחקים ארוטיים, ולפנות לרופא סקסולוג במה שקשור לבעיה מיניות לא פתורות.

עצה פרקטית שאני נותן היא להתחיל להנות מהגוף: לקשט את הגוף במהלך יחסי המין במחוך מעניין שיכול לתת לנו תחושה טובה יותר מאחר והבטן “מוסתרת” , או לנעול נעלי עקב שתמיד מצליחות איכשהו לעשות הרגשה אטרקטיבית, גם במיטה ובדרך אליה.

ד”ר דניאל דריי בתקשורת